夏季休業期間のお知らせ / Summer Holiday Schedule for ELC and Primary School
The Summer Holiday Schedule for ELC and Primary School is now available.
Please see the English translation below the Japanese text.
ホライゾンジャパンインターナショナルスクール仙台泉校、および、ホライゾン学園仙台小学校のお盆期間にかかる休校期間は下記の通りです。
1.期間
2025年8月9日(土)~2025年8月17日(日)
*8月18日(月)よりデイケアのみ再開
*8月25日(月)より2学期開始
2.入学をご検討の方/資料をご希望される方
お問い合わせは、ホームページのお問い合わせフォームより随時受け付けております。
休校期間中にいただいたお問い合わせ・資料のご請求は、8/18(月)より順次対応となります。
お電話でのお問い合わせは、8/18(月)10:00以降にお問い合わせください。
3.各種証明書の発行
休校期間中は証明書の発行はできません。
休校期間前でも受付日により8/18以降のお渡しとなります。予めご承知おきください。
4.在校生の緊急連絡先
休校期間は、原則としてお電話等の対応はできません。
メールにてご連絡下さい。
以上
宜しくお願いいたします。
ホライゾン学園仙台校
ホライゾンジャパンインターナショナルスクール仙台泉校
ホライゾン学園仙台小学校
The summer break schedule for Horizon Japan International School Sendai and Horizon Sendai Primary School during the Obon period is as follows:
1. Period
Saturday, August 9, 2025 – Sunday, August 17, 2025
*Daycare services will resume from Monday, August 18.
*The second semester will begin on Monday, August 25.
2. For Prospective Students / Request for Materials
Inquiries are accepted at any time via the contact form on our website.
We will begin responding to any inquiries or document requests received during the closure period from Monday, August 18 onward.
For phone inquiries, please call us after 10:00 AM on Monday, August 18.
3. Issuance of Certificates
No certificates will be issued during the school closure period.
Depending on the date of your request, certificates may only be available for pickup after August 18—even if requested before the closure. Thank you for your understanding.
4. Emergency Contact for Current Students
We are unable to respond to phone calls or similar inquiries during the closure period.
Please contact us via email for any urgent matters.
Thank you for your cooperation.
Horizon Gakuen Sendai Campus
Horizon Japan International School Sendai
Horizon Sendai Primary School