ホライゾン学園仙台小学校開校式 Primary School Opening Ceremony!

2016年6月4日(土)
We celebrated the opening of Horizon Sendai Primary School with many guests!
4月6日(土)仙台市長をはじめ、たくさんの来賓の方々にお越し頂き、無事、開校式を終了することができました。
We celebrated the opening of Horizon Sendai Primary School with Mayor of Sendai city and all other special guests on Saturday, June 6th.


式典では、ホライゾン学園第1期生となる小学校1年生の児童代表より校歌の作詞・作曲者である池田綾子さんに花束を贈呈し、ご列席頂いた皆さまに校歌を披露しました。
1st Grade students sing our school song "Horizon" with Ms.Ikeda who wrote school song for us.


感謝の気持ちを込めて花束を贈呈
Presenting flower with appreciation

池田さんと一緒に校歌を披露しました
Singing the school song with Ms.Ikeda

また、仙台市長よりお祝いの言葉を頂くとともに、ホライゾン学園仙台小学校が開校するまでにご
尽力頂いた多くの関係者の方々より、ご祝辞・祝詞を頂きました。
We had many messages from Mayor of Sendai city and other special guests.

仙台市長にお祝いの言葉を頂きました 
Mayor of Sendai City

開校にご尽力頂いた関係者の方々と一緒にテープカット 
Ribbon Cutting Ceremony

開校功労者へ花束の贈呈
Presenting Flowers to contributors
日本語と英語でパフォーマンスの紹介をする1年生
1st Grade students introduced performances in Japanese and English.

幼稚部生も日本語と英語で「おおきなくりのきのしたで」を歌いました
Kindergarten students sang "Under the spreading chestnuts tree" 
both in Japanese and English

先生の指揮を見ながら2つの曲を披露する小学校1年生
1st Grade students sang 2 songs

明日への希望の気持ちを込めて日本語で「Believe」を歌いました
They sang "Believe" in Japanese with hope for tomorrow.

そして世界に羽ばたく未来を想像し英語で「It's a small world」を歌いました
They sang "It's a small world" in English with full of imagination toward the future. 


振り付けもバッチリ!
They did a good job with DANCING!

子どもたちのパフォーマンスが終わった後、第1期生児童保護者代表より、開校をむかえての率直なお気持ちと、当校への期待のお言葉を頂きました。保護者の方からは、お子様が「毎日が楽しい」とおうちでお話してくれていると、大変嬉しいお話を聞くことができました。
We had a speech from one of our parents. She told us that her son really enjoys his school life here in Horizon. It encourages us a lot.


最後に、校長より開校までご尽力頂いた関係者の皆さま、来賓の皆さま、そして保護者の皆さまにお礼の言葉を述べさせて頂くとともに、ホライゾン学園仙台小学校のさらなる発展のため、共に進んでいけるよう、これからも引き続きご協力を賜りますよう、お願い申し上げました。
Finally, the head of school made speech with full of appreciation to all guest who attended the ceremony.





これまでたくさんの皆さまに多大なご理解とご協力を頂けたことにより、ホライゾン学園仙台小学校はこの日を迎えることができました。
We appreciate great understanding and cooperation of all related people who helped us to open Horizon Sendai Primary School.

ご来場頂いた皆さまに、心より御礼申し上げます。
世界に羽ばたく人材を育てる学び舎として、皆さまの期待に応えられるよう、教職員一同、改めて気を引き締めてまいります。

どうぞ今後とも皆さまのご協力を賜りますよう、宜しくお願い申し上げます。